Thursday, January 20, 2011

Online News Service Promotes False Climate Change Study

An online news service sponsored by the world's premier scientific association unwittingly promoted a study making the false claim that catastrophic global warming would occur within nine years, the Guardian has learned.

The study, by an NGO based in Argentina, claimed the planet would warm by 2.4C by 2020 and projected dire consequences for global food supply. A press release for the Food Gap study was carried by EurekAlert!, the news service operated by the American Association for the Advancement of Science (AAAS) , and the story was picked up by a number of international news organisations on Tuesday.

"This is happening much faster than we expected," Liliana Hisas, executive director of the Universal Ecological Fund (UEF) and author of the study, said of her findings.

But, in an episode recalling criticism of the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), when the UN climate science body wrongly claimed the Himalayan glaciers would melt away by 2035• , the UEF claims about rising temperatures over the next decade were unfounded.'


No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment it is much appreciated.