Tuesday, April 19, 2011

'US Funds Syrian Opposition Groups'

Secret diplomatic cables released by the website WikiLeaks indicate that the US has conducted a long campaign to overthrow the government of President Bashar al-Assad in Syria.

The cables published on the Washington Post on Monday revealed that the US State Department has secretly funded Syrian opposition groups with nearly $6 million since 2006.

The report said that Washington also financed the operation of a satellite channel, Brada TV. The television is said to be closely affiliated with a group of Syrian exiles in London, a Press TV correspondent reported Tuesday.'


No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment it is much appreciated.